Fülöp Liza vagyok, konduktor tanító. Sokan furcsán néznek rám, mikor megkérdezik, mi a foglalkozásom, ismeretlen számukra a konduktor, konduktív nevelés kifejezés, vagy nem épp a megfelelő jelentéshez társítják. A konduktív fejlesztés egy tudatosan tervezett, majd megvalósított pedagógiai folyamat, mely a komplexitásra törekszik.
Gyermekek mozgás- valamint kognitív fejlesztésével foglalkozom, tehát egyfajta komplex fejlesztést nyújtok számukra, ami az egész testre és kognitív képességekre kiterjedő gyakorlatokból áll. A foglalkozások során fejlődik a gyermekek testképe, térbeli tájékozódása, nagymozgása, egyensúlyérzéke, finommotorikája, valamint lateralitása.
A mozgáskoordinációt fejlesztő feladatok szinte minden esetben össze vannak kapcsolva egy rövid, gondolkodtató feladattal, melyek fejlesztik a gyermekek logikus gondolkodásmódját, megfigyelő képességüket és memóriájukat, valamint hozzájárul a szókincs és az általános ismeretek bővítéséhez is. Ez a fajta fejlesztés tehát a figyelemre, emlékezetre, koncentrációra, koordinációra, tartásjavításra, érzelmi és értelmi idegrendszeri stabilizációra épül.
Akiknek a konduktív/komplex fejlesztést ajánlom:
· mozgássérültek
· mozgásfejlődésükben megkésettek, elmaradottak
· izomtónus eloszlási zavarral küzdők
· koordináció- és egyensúlyzavarral küzdők
· koraszülöttek
· tanulási- és részképesség zavarral küzdők
Tanulmányaimat tanító specializáción végeztem, így alsó tagozatos mozgássérült, valamint SNI-s gyermekek tanításával is foglalkozom.
Napjainkban nagy hangsúlyt kap az integráció, óvodákban és iskolákban egyaránt, azonban a szükséges feltételek nem mindig biztosítottak, ezért úgy gondolom, fontos segíteni az integrált gyermekek munkáját, tanulási folyamatát.
Amiben ezen a területen segíteni tudok:
· iskolára való felkészítés
· a beilleszkedési folyamat segítése
· korrepetálás
· felzárkóztatás
· tehetséggondozás
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: